Välj ED när du gör ditt gymnasieval!

Text i bild på webbsidan Tidslinje 10 januari till 10 februari: Du gör ditt gymnasieval via ansökningswebben. 10 april: Du kan logga in och se ditt preliminära antagningsbesked. 10 maj: Du har möjlighet att justera ditt gymnasieval. 1 juli: Du kan logga in och se ditt slutliga antagningsbesked. 31 juli: Sista dagen att svara på antagningsbeskedet. 9 augusti - 15 september: Reservantagning pågår. Mitten av augusti: Skolstart.

Under perioden 10 januari och 10 februari kan du som går i nian göra ditt gymnasieval. På kommunens nya webbplats hittar du bland annat viktiga datum inför valet, information om vilka program som finns och vilka skolor som erbjuder just det programmet.

Är du folkbokförd i Jönköpings, Aneby, Habo, Mullsjö eller Vaggeryds kommun gör du din ansökan via ansökningswebben.­ Har du några som helst frågor kring programmen på Erik Dahlbergsgymnasiet är du varmt välkommen att kontakta någon av våra Studie- och yrkesvägledare eller rektorer för mer information.