Den 19 augusti välkomnar vi våra nya årskurs ettor!

ED fasad.

Varmt välkommna till gymnasieskolan!

Måndagen 19 augusti är din första skoldag hos oss. Här nedan ser du vart du ska gå till ditt upprop och på uppropet kommer du även få veta vilken klass du kommer gå i samt träffa dina mentorer. Våra blivande årskurs 2 och 3 elever ser vi fram emot att träffa tisdagen 20 augusti.

Årskurs 1 är välkomna, måndagen 19 augusti, enligt nedan

• Ekonomiprogrammet (EK), klockan 08:30, aulan
  • Naturvetenskapsprogrammet (NA), klockan 09:15, B109
  • Samhällsvetenskapsprogrammet (SA), klockan 08:30, B109
  • Teknikprogrammet (TE), klockan 09:15, aulan
  • VO/VF yrkesintroduktionsprogrammen (IMY-VO/VF), klockan 09:15, C116
  • VVS- och fastighetsprogrammet (VF), klockan 08:30, C105
  • Vård- och omsorgsprogrammet (VO), klockan 08:30, C107

Innanför vår huvudentré på Föreningsgatan 2 hittar du vår expedition, om du inte hittar på skolan så är det bara att komma dit för information om var just ditt program ska samlas. Under måndagen och tisdagen har dina mentorer ett särskilt program för att du ska få en bra start hos oss, lunch serveras på skolan båda dagarna. Det ordinarie schemat startar sedan på onsdagen.

Årskurs 2 och 3 välkomnar vi tillbaka till ED tisdagen 20 augusti

Ni samlas klockan 09:00 i era respektive hemklassrum, se Vklass innan skolstart. Är du ny elev på ED och ska börja årkurs 2 eller 3 är du välkommen till vår expedition där vi hjälper dig vidare. Tisdagen är mentorsdag för samtliga tre årskurser och ordinarie lektionsschema börjar på onsdag. Lunch servereras på skolan under tisdagen.

Information om bussresor

Den 19 augusti åker alla elever gratis på bussarna. De elever som är berättigade till busskort kommer att få dessa av skolan under första skoldagen. Om skolan inte hunnit få busskorten åker eleverna tillsvidare på ett färdbevis som tillhandahålls från skolan
från dag 2.