E-tjänster och system

Här kan du som är vårdnadshavare, elev eller personal logga in på Vklass och andra system.

Som elev i Jönköpings kommun har du tillgång till flera olika system och tjänster, till exempel Vklass, Office365, Nationalencyklopedin och diverse andra databaser. Behöver du hjälp med att leta information finns personal att fråga i vårt skolbibliotek.

Biblioteket

Inloggning till Vklass för elever och vårdnadshavare

Vklass är en lärplattform där elever, personal och vårdnadshavare kan ta del av information och kommunicera med varandra.

Inloggning till Vklass för vårdnadshavare Länk till annan webbplats.

Inloggning till Vklass för elever Länk till annan webbplats.

Inloggning för personal

På arbetsplatsen
Personal på arbetsplatsen loggar in via intranätet, se boxen Mina system och tjänster.

Film om hur du ändrar i boxen Mina system och tjänster på intranätet Länk till annan webbplats.

Hemifrån
Personal som vill logga in hemifrån till olika system gör det via länken "Medarbetare" i det ljusblå fältet längst ner på alla sidor på www.jonkoping.se Länk till annan webbplats..