Stipendiater Möjligheternas skola HT-2019

Stipendiet Möjligheternas skola syftar till att främja elevens utbildning och stimulera till framgångsrika studier och skolresultat.

Stipendiet Möjligheternas skola kan sökas av alla ED-elever. Stipendiet syftar till att främja elevens utbildning och stimulera till framgångsrika studier och skolresultat. Stipendiet delas ut två gånger per år, maximalt belopp är 7500 kr per tillfälle. Stipendiet kan sökas enskilt eller i grupp.

Höstterminen 2019 går stipendiet till tre ED-elever via tre olika stipendier.

Emanuel Annvik TE17D: FÅr ett stipendium som ska användas till ett bokföringsprogram för att kunna vidareutveckla sin egen verksamhet padelexperterna.se. Detta företag startades som ett UF-företag i kursen Företagsekonomi.

Anton Forsell NA17A: Får ett stipendium som ska användas till sin matematiksida Aklass.net. Denna hemsida kan elever på ED som läser Matematik 1b och 1c använda sig av för matematikstudierna. Stipendiet ska användas för att utveckla så att fler program och fler skolor i framtiden kan använda sig av hemsidan.

John Wernborg TE18A: Får ett stipendium för att kunna köpa digitalutrusning som ska användas för att vidareutveckla sina kunskaper inom digitalt skapande i form av bland annat film, spel och musik.